onsdag 20 mars 2013

utbildningstankar

Jenni ringde och väckte mig, och kom hit och förgyllde min förmiddag. Hade mycket att prata om eftersom vi inte träffats på sex veckor! Mycket som hänt, som den andra måste veta för att hänga med. Haha. Hon är så fin, min knäppa vän.

Nu har jag tittat på ett avsnitt av Lyxfällan, i vanlig ordning och sitter samtidigt och försöker ta mig igenom utbildningsträsket. Jag har ju länge varit inne på att utbilda mig till förskollärare, då jag gärna arbetar med barn i framtiden. Men, jag är velig och nojig som vanligt och är himla rädd för att jag skulle ändra mig i framtiden, och sedan ångra att jag inte sökte mig till något mer kreativt. Samtidigt ser arbetsmarknaden och konkurrensen väldigt hård ut för exempelvis frilansade fotografer eller designers, och jag vill ju gärna inte dra på mig en massa skulder och sedan stå där utan jobb. Det vill klart ingen, och jag känner inte heller att min kreativa sida måste få utlopp i mitt dagliga arbete. Det kan jag ägna all min fria tid till om jag vill.

Har i vilket fall sparat en anmälan där jag söker två förskollärutbildningar och ett socialsociologiskt program.  Får se om jag hinner ändra mig innan jag skickar iväg den. Jag vet att jag ångrade mig som fan när jag inte sökte förra våren, och det misstaget tänker jag inte göra om igen.

Vi hörs senare! Köss


2 kommentarer:

  1. Ohh spännande med utb, klart du ska söka, samt så trevligt att ha en vän över och blara loss med, sådant är så mysigt
    kramar

    SvaraRadera
  2. Du kan ju alltid söka om du inte är säker. Man kan ju tacka nej när man fått svar. Då har du i alla fall möjligheten att tacka ja om du känner för det då :)

    SvaraRadera