fredag 15 mars 2013

ståuppkomik och bokhets

Fredagen startade sådär, med tanke på att jag blev väckt av ett samtal från A-förmedlingen. Hon var väldigt högljudd och pratade snabbt och ville inte riktigt lyssna. Men, när vi lagt på avfärdades det som en fis i vinden, och istället för att tjura över att hon var alldeles för gå-påig, gick jag in till min bror och drack kaffe. Slängde i en tvätt och pratade, och sedan gick vi en runda på stan. Han skulle köpa presentpapper och jag stod och trånade efter böcker i pockethyllan. Det är himla många böcker jag vill läsa nu, exempelvis: Marian Keyes första bok Vattenmelonen, Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper, samt Extremt högt och otroligt nära. Och ett 20-tal titlar till.

Ikväll ska jag och Sebastian till Halmstads teater och titta på Stefan Sauk. Och innan det ska vi ut och äta på Gastons. Väldigt fint när man får gratisbiljetter av svärföräldrarna.

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och rota fram något att ha på mig ikväll. Ha nu en fin fredag, och helg! PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar