fredag 15 mars 2013

torsdagslista

DU.
Vilken händelse i ditt liv har stärkt dig mest som person?
Min depression har gjort att jag är väldigt mån om min familj, och de jag har i min närhet. 

Vad har varit ditt livs största äventyr, hittills?
Att spendera en hel sommar i Lysekil, när jag var 15 år, där min första kärlek bodde. Åkte till Göteborg själv första gången och mötte upp en främmande människa, sen fortsatte det där efter.

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Att jag inte nöjer mig, men ändå är det en av dem bästa egenskaperna. Hatkärlek.

När känner du dig sexig?
Alltid när S ger mig komplimanger eller vill pussas extra länge.

Av vilka anledningar gråter du oftast?
Sorgliga historier, om folk som mister sitt barn. Samt av ilska. Gråter ofta när jag är arg.

Vad skrattar du åt?
Människor som klantar sig, löjliga djur, pinsamma tystnader och när någon fiser och försöker låtsas som att ingenting hänt. Kan även vika mig när jag ser mig själv genom andras ögon, samt när någon har fel och blånekar det. 

Tror du på något?
Jag tror på att livet fortsätter efter detta, på något sätt. Allting kan inte bli svart, helt enkelt.

I vilka situationer är du riktigt rädd?
Jag är väldigt väldigt mörkrädd. 

Vilken låt skulle vara soundtrack till ditt liv?
Youth - Daughter

Om...”
Om du bara fick äta och dricka (vatten räknas inte) 5 saker för resten av ditt liv, vilka saker skulle du välja då?
Olivbröd, bubbelvatten, mammas broccolisoppa, pappas korvstroganoff och pommes!

Om du fick en övernaturlig kraft eller kunskap, vad skulle du välja då?
Jag skulle vilja kunna läsa tankar, samt kunna kommunicera på alla språk i världen.

Om du var en maträtt, en färg och ett klädesplagg, vad skulle du vara då?
Våffla, mintgrön och klänning.

Om du skulle vara föreläsare, vad skulle du föreläsa om då?
Om att ta sig igenom en depression, komma tillbaka och få tillbaka sin självkänsla.

Om du fick välja helt fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt rum?
Skulle vilja vakna upp till reflektioner i en blank sjö, med en bokskog runt omkring.

Om du var kändis på turné, vilka saker skulle du vilja att det fanns i din loge?
Mousserande vin, tigerkaka, gula tulpaner, massa roliga hattar och en massör.


Om du fick äta middag med vem du ville i hela världen, vem skulle du välja då?
Jonas Gardell OCH Mark Levengood. Finaste gayparet, och båda så himla inspirerande.

Om du fick åka tillbaka i tiden, till när skulle du åka då? Motivera.
Hade gärna upplevt nittiotalet igen. Bästa barnprogrammen, och fina minnen.

SEVEN IS THE MAGIC NUMBER
Komponera en sallad med sju ingredienser:
Avokado, ruccola, groddar, kikärtor, kyckling, coctailtomater och fetaost. 

Nämn sju saker som utgör en fantastisk sommardag:
Sebastian, picknick, vin, , festival, iskall öl, havet och en tunn klänning.

Vilka är dina sju favoritplagg?
Min turkosa oversize-tröja från Monki, mina höga svarta jeans, min klarblåa klänning, grå tröja från Monki, vanliga svarta leggings, och två klänningar till!

Om du fick sju tusen att spendera i en och samma butik, vilken butik skulle du spendera dem i?
Nelly. Där finns allt man kan tänkas behöva.

Om jag säger sju, vad tänker du på då?
Dvärgarna. Haha. Och nummer 13, dem sitter typ ihop.

Vad gör du helst dagar då du är sju-k?
Löser oändligt många korsord, tittar flera säsonger av en favoritserie, läser någon bra bok, och blir ompysslad av min fina Sebastian.

Typ...livet.
Viken egenskap föraktar du mest hos andra?
Girighet, mansgrishet och självförakt.

Vad tycker du att vi människor skulle behöva mer av?
Omtänksamhet, respekt och acceptans. 

Favorittid på dygnet?
Kl. 10.00 på morgonen. När man är ledig och kan äta en lång frukost och har hela dagen framför sig.

Hur vill du leva som tant?
Jag vill vara en aktiv tant, en sådan som åker bussresor till Frankrike och Italien och har ett stort umgänge. Och så vill jag leva i en enplansvilla (så att det är lätt att få in rullatorn) med Sebastian.

Ditt drömscenario just precis nu?
I och med att jag sitter här och fryser så mycket att mina händer är vita, hade jag gärna åkt iväg till något varmare land, och lämna alla måsten och dilemman hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar