söndag 24 mars 2013

pensionärer i 20-årsåldern.

Jag och Sebbe har haft en riktig pensionärshelg. I fredags var jag och lade golv i fem timmar tillsammans med min låtsaspappa. Var sedan hemma hos mamma och väntade på att S skulle plocka upp mig. Resten av kvällen var både jag och min karl helt slut. Åt, tittade på postkodmiljonären och gladiatorerna och dunsade sedan i sängen vid tio. Tog varsin bok, men det gick inte att hålla ögonen uppe så vi båda somnade runt elva.



Lördagen gick vi upp tidigt för att åka till Halmstad och ta en sväng in på 3. Jag beställde en ny mobil, och S en iPad. Tog oss sedan ut till S föräldrar på ett spontanbesök, drack kaffe och pratade. Och stannade så pass länge att vi även åt där. Körde efter det hem till S, då vi skulle städa igenom hela huset inför visning, eftersom han snart ska flytta igen. Var väl där vid halv fyra och kom inte därifrån förrän sju. Beställde en pizza påvägen hem och var hemma lagom till postkodmiljonären och såg sedan på fångarna på fortet.



Har en fruktansvärd träningsvärk sedan fredagens golvläggning, vilket har gjort att det varit en kraftansträngning att bara vara uppe och gå. Har svårt att sätta mig ner på toa, gå ner för trappor och ta mig upp ur sängen på morgonen. Herregud, vad otränad man är! När nästa vecka börjar ska jag ut och gå. Det är det enda som hjälper mot träningsvärk.

Idag har S varit iväg borta i Borås hela dagen. Och jag låg och drog mig till halv tolv-tiden. Kände att jag fick passa på sista dagen innan jag börjar på Miroi imorgon. Resten av dagen har jag umgåtts med min farsgubbe, samt städat upp här hemma. Och nu är S äntligen hemkommen, så när han har duschat ska vi väl åka och inhandla för kvällens mat och sedan bara ta det väldigt lugnt.


Är otroligt nöjd med min helg (minus träningsvärken, och pensionärsvarningen).
Puss och hej!

1 kommentar: