torsdag 14 mars 2013

setting fire to our insides for fun

Efter att ha gått och varit på uruselt humör och kört min egna självkänsla i botten, är det stopp. Den senaste veckan har jag bara känt en sådan befrielse. Jag vet inte vad som hände, men jag började känna mig på ett helt annat sätt när jag vaknade på morgonen. Bara det, att känna att 'visst, jag har ingenting viktigt att göra idag, men jag går upp i vilket fall, och gör det bästa av dagen'. Att kunna njuta av sitt egna sällskap, i form av en bok, korsord eller bara titta på något bra TV-program. Det behöver inte vara svårare än så.

Det jag länge vetat är att jag mått dåligt på grund utav att jag inte känt mig som min egen, att jag varit beroende av andra. För mig handlar aldrig olyckan om endast pengar, för pengar har inget större värde för mig, förutom att det självklart är nödvändigt.

Och även om ingenting speciellt har hänt, känner jag ändå att jag är påväg mot ljusare tider. Att någon slags låga av hopp och driv har växt inom mig och nu exploderat. Jag känner att jag kan, jag vill och nu orkar jag. Och på grund utav hur jag känner mig, stängs många dörrar i mitt liv just nu. Det är ingenting negativt med det, utan jag rensar ut dåliga energier. Sådant och sådana jag inte orkar kämpa för längre, som jag gett mitt allt till, men aldrig fått något tillbaka. En rensning, som är så jävla behövd.

KÄRLEK

1 kommentar: