måndag 25 mars 2013

inspiration/motivation

Startade dagen med en pangfrukost med GI-bröd, smoothie och kaffe vid sju-tiden. Myste i soffan och njöt en stund av solen innan det var dags att bege sig till första dagen på Miroi. Dagen började med att vi bekantade oss med gruppen, och vid nio-tiden kom ett företag som heter Almi dit och pratade på om att starta eget företag. Främst vad det innebär rent ekonomiskt och vad dem kan hjälpa till med. Ganska segt, men säkerligen bra för dem som är i full gång med den processen.


Efter frukostrasten blev det en kort föreläsning om hur man ska tolka en jobbannons, och sedan fick vi arbeta i grupp tills det blev lunch! Då gick jag faktiskt hem, eftersom vi hade en timma och en kvart på oss. Kollade ett avsnitt av Mannen som talar med hundar, åt, drack kaffe och tog en huvudvärkstablett för att klara resten av dagen.

Väl tillbaka pratade vår handledare kort om service, och därefter blev det en gruppuppgift igen och en presentationen inför de andra grupperna när den var klar. Rast, och ett personligt samtal med handledaren senare sitter jag nu här hemma och känner mig väldigt motiverad och förväntansfull. Allra helst efter det personliga samtalet. För det känns som att detta programmet verkligen kan göra skillnad i mitt liv. Så, nu ser jag ännu mer fram emot att dra dit imorgon. Himla fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar