måndag 13 januari 2014

snöeufori



Vissa människor uppskattar inte att saker är sena, men jag är en person som uppskattar saker mer när dem kommer lite sent. Som en försenad mens, man väntar, väntar och väntar, ger upp hoppet om att den någonsin ska komma och sedan BOOM, när man minst trodde att det skulle ske, kommer den. Likaså är snön i år. Jag har väntat, väntat och väntat, gett upp hoppet om att den någonsin skulle komma, målade upp ett mardrömsscenario om att förra vintern var den sista någonsin vi fick uppleva i vårt avlånga land, men nu är den här! Den gav mig bokstavligen en smäll i ansiktet innan när jag gick ut för att ta en cigarett. Öppnade dörren, och så slog den mig i ansiktet, och jag har nog aldrig lett så stort innan. TACKAR KLIMATET, TACKTACKTACK


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar