torsdag 16 januari 2014

ångestångestångestångest, äntligen över.

Jag kan inte beskriva hur skönt det är att dagen i skolan är över. Har gått och varit nervös inför vårt projekt och haft många sömnlösa nätter, men denna var nog värst. Efter IW-passet och maten igår satte vi på en film. Somnade efter halva av ren utmattning av att ha gått runt och haft ångest så länge. Klockan två inatt vaknade jag igen, var pigg men ville bara sova. Skulle vara i skolan vid halv nio, och imorse när klockorna ringde var jag inte riktigt med så jag sov till tjugo över åtta. Bröt ihop när jag såg vad klockan var, ringde till S i panik, grät lite och bad honom skjutsa mig till skolan. Tur att han är så snäll och jobbar nära. Kom bara en kvart sent, men jag hatar morgnar när det inte ens finns tid att slänga i sig en macka. Första timmen handlade om att observera den andra gruppens aktivitet, vilket gjorde mig hypernervös, men när dem var klara och barnen som skulle vara med på vår aktivitet var på ingång släppte allt. Allting gick bra förutom att jag åter igen blev frustrerad över en person som innan inte gjort någonting, och nu ville göra allting. Fick knappt en syl i vädret, och det gjorde det inte lättare att slappna av. Vi blev i alla fall godkända på aktiviteten, och efteråt fick jag en rejäl huvudvärk. Det var som sagt obeskrivligt skönt att komma hem, värma gårdagens mat och bara lägga huvudet på kudden och slappna av. Detta projektet var det sista momentet i andra kursen på högskolan (om jag inte får komplettering på hemtentan), och på måndag startar en ny kurs som heter UVK 2, förskolan och samhällsuppdraget för förskollärare. I denna kursen som kommer ingår även VFU vilket jag ser fram emot enormt mycket, vill ut i praktiken och lära mig! Annars kommer den bestå av mycket statistik, styrdokument, läroplansteori och värdegrund. Plus ett till projekt som kommer innefatta radio och annat. Mer vet jag inte än, men jag ser fram emot att börja om på nytt för den här kursen har allvarligt talat inte varit det roligaste jag varit med om. Suck!

Nu ska jag äta en kycklingtallrik tillsammans med min fina S, och sedan blir det en mils promenad med Malin. Längesen jag träffade den tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar