tisdag 21 januari 2014

8-17

Har landat i halmstad igen, och det är inte känslan "äntligen landat i halmstad", för imorgon är det skola från 8 till 17 och jag hade gärna stannat hemma i falkenberg några dagar till. Panikpratade med mamma i en halvtimma innan jag åkte, om stress, att hitta balans och kaos i huvudet. För så är det nu ungefär. Vet inte alls hur jag ska få ihop träning, skola, läsa kurslitteratur, sova och inte minst handla. Bor på två ställen och hinner inte finna ro på det ena innan jag ska vidare igen. Måste göra något åt det innan jag bryter ihop totalt. Igår fick jag i alla fall återhämtat mig en stund inne hos pappa, med hockey på kvällen och när pappa hade gått och lagt sig satt jag och bror och pratade en bra stund om saker som tyngt oss den senare tiden. Är glad att jag har så fina människor runt omkring mig. Det gör det lite lättare att andas ibland.

Imorgon som sagt, skola hela dagen, sedan ska jag försöka gå en runda innan jag sätter mig på rumpan igen. Spelar ingen roll om det bara blir en promenad på 30 minuter. Någonting måste jag göra, annars blir jag galen. Det är viktigt för mig att hinna med mig själv mellan varven. I skolan är jag runt människor hela tiden, och det är oftast positivt, men när jag kommer hem behöver jag bara få rensa hjärnan utan intryck från någon annan människa och då är promenerandet perfekt, och ibland är det skönt att ha någon med sig som man kan prata av sig med.


Hade också behövt hundgos mellan varven. Saknar den här tjejen alltså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar