onsdag 8 januari 2014

skolstart!


Igår var det dags att ta sig tillbaka till skolan i ett grått halmstad för handledning med projektgruppen. Det slutade med att mina två gruppmedlemmar målade och jag var alldeles för övertrött för att kunna vara kreativ. Bestämde mig för att sova en stund efter skolan, då jag ansåg att jag hade tid med det innan träningen, men som vanligt går det inte att somna när en verkligen tillåts. Åkte iväg och tränade vid sex. Hade bokat ett Indoor Walking medel-pass, men när jag kom dit hade dem bytt instruktör då den andra av någon mystisk anledning inte kunde komma, och därför hade dem även bytt från IW medel till IW intervall. IW intervall är ett nytt pass på friskis i halmstad och har inte hört särskilt mycket om det innan, meeen fick känna istället, och det kändes. Jobbigaste IW-passet jag någonsin varit på. Det svartnade liksom för ögonen en stund, men är så stolt över att jag tog mig igenom det. Hejaheja! 


Börjar bli måttligt irriterad på att mina svartvita bilder ser sepia-redigerade ut! Det händer något märkligt med dem när jag importerar genom iPhoto på min mac. Någon som vet varför? Eller syns det inte att dem ser konstiga ut för er? I vilket fall, ovan ser ni en trött Lovisa redo för skolan.


Idag har jag varit "ledig". Fick i alla fall sova ut och det är jag lycklig över. Resten av dagen har dock kretsat kring plugget. Skrev ner hela schemat för nästa kurs i min kalender, tog ungefär en timma av min värdefulla tid. Satte mig därefter ner för att få mina referenser rätt för att kunna skriva ut hemtentan en gång för alla. Tog också några dyrbara timmar av mitt liv. Tur att jag verkligen verkligen vill arbeta med detta sedan, haha. Nu har jag precis lagt mig i sängen efter ett cardio&ben-pass och mat.

Imorgon har vi genrep i skolan inför vårt projekt vi ska ha med en barngrupp nästa vecka. Är supernervig och ångestig (nya ord att lägga till i ordlistan). På fredag ska mitt hår även få den behandling det förtjänar. Det ska klippas av femton centimeter. Måste ta kort på det innan det åker så jag kommer ihåg hur slitet det var när jag börjar sakna längden. Blabla, massa ordbajs. Pusspåer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar