måndag 6 januari 2014

filmprat/träning

Indoor walking-passet innan gick himla bra, var så gött att träna att jag faktiskt fnittrade till ibland. Precis när vi hade kommit innanför dörren hemma får jag ett sms av Malin som undrar om jag vill med ut och gå en runda vid åtta. Javisst tänkte jag, lagade mat, åt och begav mig ut igen. Gick runt 7 kilometer med Malin, pratade om sådant som hänt under ledigheten och annat fint. Nu har jag äntligen blivit av med svettlukten och ligger i sängen och dricker kaffe. Ska strax sätta på en film och titta tillsammans med S. Har valt Runner, Runner av Brad Furman. Får se om den är något att ha!

I helgen såg vi på två megabra filmer. Eller, den ena var megabra och den andra megafin. Eftersom jag blir arg när saker är hypade tittar jag på filmer ett halvår - år efter att den slutat pratas om. Exempelvis såg jag inte The Twilight Saga förrän ett halvår efter mina nära vänner och media slutat prata om den första filmen. Jag vägrade uttala mig om filmen efteråt för det är bara en film (!!!). Man behöver inte bli besatt för att tycka att den var supermegaduperbraaa. Det är nämligen inte ett dugg troligt att ni småflickor någonsin skulle bli tillsammans med en vampyr, men drömma kan man ju säger vissa då, ja men håll dem drömmarna lite för er själva då snälla, säger jag. Vi tittade i vilket fall på Life of Pi (vilken var hypad ett tag) och så tittade vi på Lawless. Se dem. Så jävla bra på riktigt alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar