måndag 7 januari 2013

searchin' for dreams

Ibland är det faktiskt okej att livet inte ser ut som man önskar. Det är lätt att känna sig som det största misslyckandet på jorden när man inte har en inkomst, en bikinikropp eller annat som passar i ramen för att man lyckats. Men, jag har bestämt mig för att det inte ska få tynga ner mig. Om man ser det från den positiva sidan har jag inte längre ångest över jobbet, jag har kommit in på en fotografikurs, har en fantastisk pojkvän och min familjs stöd. Det är väl sådant här vi lär oss av. Att inte ha allt, att få kämpa för att komma någon vart och att få längta. Jag längtar efter att komma in på en utbildning, ha någonstans att gå på dagarna, träffa nya människor och få kunskap om saker som intresserar mig.

Jag längtar efter mitt första jobb efter utbildningen. Arbetskamrater som brinner för samma sak som jag, lön som får mig att inhandla nya kameraprylar, bättre kameraprylar.

Jag längtar efter framtiden. 


1 kommentar:

  1. Härligt vännen, och sådär ska man tänka för tänker man ef å har man oftast mycket bra också att glädjas åt =D

    SvaraRadera