söndag 26 maj 2013

söndagsångest (läs på egen risk)

Det är söndag, och jag har köpt ett doftljus som jag tänt för min icke-existerande ekonomi. På allvar. Det kan den vara värd. Det är söndagsångest/oro på väldigt hög nivå idag, och jag känner mig knappt som människa. Var dock hos mamma och åt godaste rabarberpajen och drack kaffe, men oron var även igång där och jag kunde inte vara närvarande fullt ut.

Tro inte att jag går runt och känner såhär dagligen. Detta är första gången på 9 veckor (innan jag började på Miroi) som jag har den här överväldigande känslan av tomhet. Och den smäller mig i ansiktet hårdare än någonsin.

Nog om det. I helgen har jag och S passat hans föräldrars hund då dem är iväg och reser. Har inte gjort något extraordinärt. Åt varma mackor och kollade på en thriller som hette Safe House i fredags, spelade candy crush och somnade båda två i soffan. På lördagen åkte vi upp till mammas stuga där de var i full gång. S hjälpte till medan jag höll koll på hunden och hade pratstund med lillasyster i gräset. På hemvägen åkte vi förbi Gurkans Kebab på Kärleken och köpte med oss två massiva kebabrullar. Orkade äta en tredjedel på lördagen och åt en till tredjedel till frukost idag. Resten lämnade jag till S. Haha! Innan vi åkte till mamma tog vi med oss hunden och gick en runda runt Toftasjön då det fortfarande var sol ute. Himla gosigt faktiskt.

Och här kommer en radda blandade bilder från helgen, både från mobilen och min kära nikon. Även några bilder från i fredags när vi var på studiebesök med Miroi, samt ett par slappa timmar hos Rebecca efteråt. Kärlek till er som orkade ta er igenom texten och hit. Heh









1 kommentar:

  1. Så vackra foton.
    Fy farao för ångest.
    overklighetskänslor är hemska.

    Kraam

    SvaraRadera