fredag 3 maj 2013

majdagar genom ajfånen


andra maj 

På miroi hade vi anställningsintervju-träning hela dagen vilket var väldigt intressant, roligt och lärorikt. Sista timmen blev ganska intensiv och tramsig. Alla var trötta och fullproppade i skallen. När jag kom hem var jag och bror nere i stan. Köpte ett par träningsbyxor till mig, och efter det bilade vi till mamma där vi fick smaka på lillasysters hemmagjorda muffins till kaffet. Vid åtta-tiden drog jag ut på en kvällspromenad och rundade av kvällen med sömn som alla andra vanliga människor.

tredje maj 

Dagen började med mirregänget på Strandbaden. Ett gäng på cirka tjugofem personer som skulle ägna sina morgontimmar åt ett studiebesök i trånga korridorer och ljusa rymliga salar. Det bjöds på frulle samtidigt som VD:n berättade massor av intressant. Vi fick en rundtur i deras spa-avdelning och drygt en timma senare var vi där ifrån. Jag och Rebecca åkte tillbaka till Miroi där vi åt och pratade en stund med Kent.



Trött.


Kom hem runt halv tre. Städade en vända och ställde mig sedan på löpbandet för en entimmaspromenad. Gött svettigt.


Och sedan kom äntligen Sebbe hit. Vi hade bestämt att vi skulle ut och promenera, vilket även gjordes i en timma. Ikväll har vi gottat oss med ugnspannkaka och mjölk. Nu ska vi bara njuta av mjuka möbler resten av kvällen. Kommer säkerligen ha en ganska go träningsvärk imorgon!

Puusss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar