söndag 31 maj 2015

tjugofemårsfirande och middag på pio



Igår var det dags att fira min bästa människa, anna. Vid sju möttes vi upp utanför Bull's i Halmstad och åt sedan i sällskap av några av annas vänner, familj och pojkvän. Så himla mysigt.


Dessa två paketen fick hon av mig, innehållandes en guldpenna och ett armband.

Vid halv tio-tiden när vi hade ätit, öppnat presenter och sjungit skiljdes vi från annas familj och pojkvän och fortsatte vidare till Liam's för att shotta, dricka öl och umgås.

Kvällen slutade sedan på Mårtensson där vi dansade tills stängning. En timma innan gick alla förutom jag och anna hem samtidigt som annas pojkvän åter gjorde oss sällskap. När krogen stängde följde jag sedan dem till lägenheten där sebbe kom och hämtade upp mig för att åka tillbaka till falkenberg (vet inte om jag nämnt att jag har världens bästa pojkvän?). Var hemma vid halv fyra och slocknade ganska snabbt efter att jag legat och snuttat med vattenflaskan.

Vid halv elva imorse vaknade jag upp utan bakfylla medan sebbe gick upp och satte på kaffebryggaren samt gjorde iordning mackor. Därefter åkte vi till ge-kås för att göra några ärenden och när vi kom hem igen plockade vi upp min bror och åkte direkt till mamma för att räcka över en orkidé och gratta henne på mors dag. Hann dricka en kopp kaffe, äta en bulle och prata en stund innan det var dags för mig och sebbe att dra vidare till halmstad.



Sebastians föräldrar hade nämligen bokat bord på Pio för fyra, för att fira hans mamma på mors dag. Svingod avslutning på helgen. Fick i mig två glas vin, en gudomlig förrätt bestående av det på bilden ovan, en DÖGOD huvudrätt och sedan en kaffe efter maten.


Fläskfilé-himlen med potatisgratäng och ett glas rött. Så bra sällskap också att man bara smäller av.

Kom hem vid halv nio och har sedan dess bara njutit i soffan och ska fortsätta med detta tills jag tröttnar och går och lägger mig. Hoppas ni också haft en megafantastisk helg. PUSS

1 kommentar: