söndag 31 maj 2015

femårsdag och sista dagen i skolan

I onsdags var det fem år sedan jag och sebbe sa: "jahapp, är vi tillsammans nu?". Dock hade inget firande planerats inför dagen då sebbe jobbade och skulle iväg efter jobbet samtidigt som jag satt mitt i hemtenta-träsket och hade fullt upp. Vi pratades vid via sms några gånger den dagen och vid tio på kvällen satt jag fortfarande och pluggade. Jag fick då ett sms av honom då han frågade vad jag gjorde och jag svarade att jag skulle ta en rökpaus och sedan fortsätta plugga. När jag några minuter efter det står och röker ser jag hans bil rulla upp på gatan. Det var den absolut bästa grejen. Brast ut i ett bubbligt skratt när han kom gåendes mot mig och leendet var så stort att det gjorde ont i kinderna. Dessutom hade han med sig en bukett med tio röda rosor och berättade att han tänkte sova hos mig. Alltså. Älskar den mannen så jävla mycket.



Vi hoppar till fredagen. Sista dagen för denna terminen gjordes i skolan och lättnaden efteråt var total. Åkte hem och fick umgås med hund och bror ett tag innan sebbe kom med ett lass thaimat på kvällen. Vid tio-tiden gick vi en runda i ett ljummet falkenberg och pratade om hundplaner och annat bra.

Summering från lördag och söndag kommer i nästa inlägg. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar