måndag 25 maj 2015

togge, frugan och plugg

Måndagen var tänkt att ägna åt hemmastudier, men redan när jag kom upp vid halv tolv-tiden idag (alltså alldeles för sent) kände jag att det aldrig skulle fungera. Så jag käkade frukost, betalade räkningar, skrev ut dokument och packade sedan en väska med block, penna, kalender och vattenflaska för att sedan bli upphämtad av Rebecca. Hon skulle plantera blommor och medan jag höll henne sällskap började jag även skriva på min tenta i ett gammalt hederligt block istället för på datorn i ett word-dokument. En jäkla befrielse, och som det ser ut nu har jag i alla fall börjat vilket är det som oftast är svårast för mig.


Hade även sällskap av Togge så klart.



Plugget flöt på så bra för att jag inte fokuserade på att prestera eller trycka fram en text. Jag fokuserade på att prata med Rebecca, busa och gosa med Togge och göra glädjehopp i gräset, och när jag kom på någonting att skriva fattade jag pennan och formulerade några meningar. Har just nu producerat en sidas ångestfri text i mitt block, vilket är helt amazing.


När kossorna kom förbi hälsade jag självklart på dem också. Gulliga!


Vid sex-tiden hade jag alltså skrivit drygt en sida och kom till en punkt där jag behövde referera till en bok som jag inte hade med mig, så jag valde att vara klar för idag. Tittade istället på när min wifey gjorde iordning fläskytterfilé med kantarellsås, som vi sedan åt ute i solen.

Rundade av dagen med en promenad och nu har jag duschat och är redo för att beta av näst sista delen av denna kursen imorgon. AMEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar