söndag 10 maj 2015

!!!!!

Svårt att sammanfatta en helg där det hänt så mycket men ändå så lite. Inombords är det kaos just nu. Kan inte ta vara på tiden jag får för vila eftersom det snurrar alldeles för mycket i huvudet. Den här kursen som börjar lida mot sitt slut tar all kraft jag har. Att ta hand om allt runt omkring samtidigt är det som gör att allting blir kaos.

På mindre än en månad ska vi runda av fem pågående "projekt". En redovisning i teknik, ett projekt tillsammans med barnen på förskolan, en film inför det tillfället vi ska träffa barnen, en examination i ord och begrepp inom fysik, kemi och biologi, samt en hemtentamen. Att ha för mycket på bordet gör att min kropp strejkar. Att ha genomgått en depression i ung ålder sätter sina spår när det gäller stress och ångest. För det mesta är det hanterbart, men som det ser ut nu har jag ingen lösning på denna situationen. Sedan har vi livet, i det stora hela, att klara av också. Det som händer utanför skolan drar också en hel del energi, vilket gör att jag har en allmän känsla av att vara utmärglad. Det är liksom inte bara till att ta sig igenom det. Jag ska klara det också. Jag ska bli bedömd, få godkänt. Annars har allt slit varit i onödan.

Helgen har i vilket fall inneburit oro, frustration och trötthet. Samtidigt som jag fått skratta tillsammans med Sebastian åt hur den där bikinin satt och hur mina bröst spretade. Konstaterade även att jag endast har bikinis hemma som inte är gjord för min kroppsform, vilket gjorde det hela ännu roligare. Igår när vi var hemma hos mamma satte jag och mamma oss därför ner för att leta bikini tillsammans. Det hela mynnade åter igen ut i frustande skratt åt våra fantastiska olika kroppar. Det har varit tvära vändningar hela helgen och nu är jag så jävla färdig med detta mentalt. Ska försöka hitta den sista elden någonstans och förhoppningsvis klara detta. På något sätt ska det fan gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar