söndag 24 maj 2015

#fallet



Vid kvart över tio åkte Sebbe och köpte frallor till frukost medan jag startade kaffebryggaren. Medan vi krängde i oss kaffe och fralla, tittade vi på nyhetsmorgon och barn med tourettes. Det var strax efter tolv som rastlösheten kom krypandes, så Sebbe var snäll och erbjöd sig att gå en promenad med mig. Tittade förbi getterna, fåren och fåglarna på vallarna och strosade. När vi kom hem igen satte vi oss i uterummet och lyssnade på podd, innan det var dags för middag inne hos pappa.
   Resten av kvällen har spenderats hemma hos mamma med familj. Började med kaffe och avslutades med en himmelsk svartkålslasagne! Fy-fa-an vad gott det var. Min mamma kan hon.
   Nu har jag landat hemma igen och tänker fortsätta lyssna på #fallet och njuta av att jag inte behöver åka till skolan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar