onsdag 13 maj 2015

bockar av och checkar ut från högskolan några dagar.

Redovisning i teknik, check! En bock i listan, ett av kursmomenten avklarat. Ledigheten. Det enda jag ska göra fram till måndag är att umgås med Sebastian, plugga hemifrån inför examination, skriva loggbok och njuta. Sebastian ska försöka hjälpa mig att etsa fast kunskap inför fysik- kemi & biologiexaminationen som äger rum på fredag nästa vecka. Behöver öva på att prata med ett naturvetenskapligt språk, då examinationen är muntlig. Har hundra gånger lättare för att skriva ner det jag lärt mig, men förhoppningsvis går det vägen ändå. Vädjar till min hjärna och mitt undermedvetna att lagra så mycket information som det bara går.

Har inlett mina hemmadagar såhär:

Gjort min egen juice i råsaftcentrifugen! Ingredienser: 1 ananas, 4 stora gröna äpplen, 4 enorma morötter, 1 citron och 2 nävar babyspenat. HEAVEN.

Toppade det med kaffe och tre after eight-bitar.


Samt lite häng i uterummet. Min favoritplats under våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar