onsdag 20 maj 2015

en massa dagar och ett dåligt minne

Den senaste veckan har jag haft extremt svårt att få ner mina tankar i text. Mina egna tankar krockar med all fakta som pluggas in just nu, vilket gör att jag inte får ur mig någonting. Att skriva har alltid inneburit en lättnad. Att få skriva ner och lämna det där, men nu cirkulerar allting i huvudet och når inte enda ut i fingertopparna, vilket är så. jävla. frustrerande. Måste anstränga mig för att komma ihåg vad som hände eller vad jag gjorde under onsdag - söndag förra veckan. Det var några dagar som innebar en jävla massa plugg. Sebastian förhörde mig på alla naturvetenskapliga ord och begrepp under två dagar. På torsdagen firade vi min svärmor som fyllde år - åt paj och citronkladdkaka + tittade på hockey. Fredag är ett enda stort svart mellanrum, men på lördag förmiddag kommer jag ihåg att Sebastian var iväg och att mamma smsade mig och frågade om jag ville komma till henne och gå en promenad. Så vid tolv-tiden anlände jag och vi begav oss ut på en en-timmas-promenad längs kohagar och sköna vyer. När vi kom hem igen stretchade vi på altanen innan regnet kom och drack kaffe och pratade en stund. Resten av tiden har jag pluggat och tittat på The Mentalist tillsammans med S.

Nu är det bara ett fåtal dagar kvar innan jag sitter där på den muntliga examinationen på de naturvetenskapliga begreppen. All min tankar fram tills dess kommer vara jag kommer klara det jag kommer klara det jag kommer klara det. Det är enda sättet att övervinna ångesten.


Kalasig inför firandet av svärmor i torsdags.


Kohagar och sådant.

 Idag har jag skrivit klart begreppen på mina färgglada kort och läst igenom halva bunten högt. Förhoppningsvis har någonting fastnat.


Vid fyra-tiden hade jag fortfarande på mig mina yoga-byxor och sunkiga tröja som jag tog på mig i all hast när jag gick upp imorse, och så hade det förmodligen fortsatt om jag inte hade lovat min bror att följa med honom på kulturshow ikväll. Fick en anledning att ta en lång dusch som innehöll det mesta. Behöver jag berätta hur fett mitt hår var om jag behövde massera in schampo och skölja ur tre gånger? Skrubbade hela kroppen och satt även ner i duschen ett tag, men när varmvattnet tog slut var det dags att runda av duschdrömmen. Vet inte vad som hände. Jag som annars hatar att duscha och är ute på fyra minuter i vanliga fall, ville aldrig att det skulle ta slut. Showen vi gick på var i vilket fall härlig och med det sätter jag punkt. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar