söndag 13 september 2015

söndag

Söndagen började redan vid sju när Nicco skulle ha mat och Sebbe strax därefter skulle iväg. Jag var dock inte redo att gå upp riktigt än, så jag stängde in mig och Nicco i sovrummet när han ätit opp och sov till halv nio istället. Gick en runda med Nicco strax efter uppgång och när vi kom in igen satte jag på kaffe och gjorde frukost. Tittade en kvart på nyhetsmorgon och påmindes åter om hur trött jag är på deras koncept och tjöt. Valde istället att sätta på en film på viaplay och koka en kopp thé. Har därefter legat nerbäddad under en filt i soffan och bara mått.


Bjukkar på en söndagslista lånad av Flora.

Vad ska du göra idag?
Jag ska strax ta mig ur soffan, göra mig iordning och sedan gå in till pappa för att äta middag tillsammans (följt av kaffe). Det blir såklart promenader med Nicco, samt att jag tänkte ta itu med att förbereda mig inför nästa veckas plugg. Ungefär så.

Vad har varit bäst i veckan?
Att jag äntligen beställt hem några nya plagg till höstgarderoben. Att jag fick hänga med bror kvällen innan han skulle bege sig till Singapore och att vi inte gjorde en stor grej av det. Att få höra att bror kommit fram välbehållen. Att jag och Sebbe har setts varje dag + att gosa med Nicco.

Vad har varit sämst i veckan?
Ångesten över odefinierbar anledning som gnager inombords, samt att jag ätit alldeles för mycket skräpmat.

Vad har du sett för filmer?
Cirkeln. Var så pepp på den filmen eftersom jag läst böckerna och tyckte om dem så frikkin' mycket. Självklart var boken bättre, men tyckte ändå att filmen höll måttet för att vara svensk och baserad på en bok-serie.

Vem har du snapchatat mest med?
Anna. Alltid Anna. Det röda hjärtat och elden säger en del.

Har du gråtit något?
Nja. Har väl rullat några tårar, men inte storbölat.

Vad längtar du efter?
Nya plagg till garderoben, skogspromenader, att avsluta pågående kurs i skolan, höstluft, hockeyn som börjar nästa vecka, att åka till fjällen tillsammans med åtta andra personer över jul + min födelsedag osv.

Vad vill du tipsa om?
Twin Peaks (serie). Kan inte bestämma mig för om det är det sämsta, roligaste eller härligaste jag sett. Måste bara ses någon gång i livet.

Vilken låt sammankopplar du med denna veckan?
Seve - Tez Cadey. Får mjukaste känslan i kroppen av att lyssna på den.

Tack&hej, och ha en bra söndag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar