fredag 11 september 2015

lajf.



onsdag - var i skolan från 8 - 12. åkte hem vid lunch och skippade den sista föreläsningen. det enda jag ville var att komma hem, andas och umgås med bror. ibland kräver livet att en sätter det viktigaste före andra viktiga saker. som att få några extra timmar med sin bästa människa innan han åker tvärs över jordklotet för att stanna där i cirka ett år. föreläsningen gick att ta igen utan problem i efterhand.

på kvällen kom alexanders vän peter. dem skulle käka pizza, så vi tog oss en femminuterspromenad ner till tommy's för att hämta. förhösten bjöd på en fin kväll med rosaskimrande himmel och klar luft. jag sa till alex att det är så en ska komma ihåg falkenberg, och han höll med.


torsdag - vid halv ett på förmiddagen var det dags för alex att åka. pappa plus paulinas föräldrar följde med dem till landvetter. precis innan bilen skulle gå stod jag, sebbe och två av alex vänner uppradade här utanför vårt hus. fick sista kramen innan dem satte sig i bilen och åkte. kände mig lättad efteråt, för att all väntan äntligen var över, och pirrig för att alex skulle få flyga för första gången.

några timmar senare åkte jag, sebbe och nicco till halmstad. sebbe skulle hålla i ett event på skjutbanan och jag agerade hundvakt och åskådare. har upptäckt att ett visst lugn infinner sig i mig på den platsen. den där rastlösheten som annars brukar klia och göra ont i min kropp finns inte där. kanske är kombinationen av öronproppar, natur och att människorna runt omkring mig är fokuserade på något annat. jag blir lämnad ifred och får tid till att tänka.


fredag - dagens läge. sebbe har åkt iväg för att spela golf och jag väntar på mamma som ska komma hit och dricka kaffe. har pluggat en stund och nicco har mestadels legat i köket och pruttat. livet alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar