fredag 18 september 2015

en tre-lista.



3 saker jag ser fram emot
att sebastian kommer till mig ikväll.
att bli klar med nuvarande kurs i skolan (egentligen hela utbildningen).
att få fira jul och min födelsedag i tandådalen.

3 saker jag fasar för
att inte klara min utbildning.
att alltid söka och känna mig vilsen.
att jag inte kommer hinna göra och se så mycket jag vill i världen.

3 saker jag gillar
att fördjupa mig i saker.
hockey.
skogen.

3 saker jag inte gillar
laga mat.
vänta.
trångsynta människor.

3 saker jag vill
 färga håret.
renovera/måla om hemma.
få en massage.

3 saker jag borde
försöka förbättra mig i köket.
promenera mera.
skriva av mig i min fina journal oftare.

3 saker jag kan
maraton-titta på serier.
explodera, både i lycka, ilska och sorg.
skriva listor.

3 saker jag inte kan
vissla.  
kramas direkt efter ett bråk.
hålla upp en fasad om jag inte mår bra.

3 saker jag har på hjärnan
 plugg.
”måste städa”.
kläder – vill byta ut två tredjedelar av min garderob.

3 saker jag pratar om ofta
hundar (mest nicco).
orosmoln inför mitt framtida jobb.
sådant jag tycker är viktigt på ett samhälleligt plan.

3 saker jag önskar mig
ett helt och fungerande hem.
mer inspiration.
pengar att spendera på resor, kläder, hus, bil osvosv i all oändlighet.

3 saker jag blir lugn av
att lyssna på en intressant podd.
köra bil, när jag inte har någon tid att passa.
att promenera i långsamt tempo tillsammans med en vän eller med musik i hörlurarna.

3 saker jag blir stressad av
människor som alltid tar andras åsikter personligt och måste gå till attack.
dåliga tv-program som slösar min tid.
oregelbundna ljud.

3 saker jag ska göra i helgen
fira sebastians syster.
äta middag med pappa.
umgås med sebastian och nicco.



3 saker jag gjort den senaste veckan
varit i skolan.
träffat rebecca.
varit på valpkurs.


(lista snattad av niotillfem)
HEJRÅ


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar