torsdag 26 december 2013

stökiga dagar

24 dec. Såhär glad var jag när vi äntligen befann oss i halmstad för att starta julfirandet hemma hos sebbes familj. Älskar jul!

På kvällen var vi hemma hos min mamma med familj och firade till långt in på natten, och sedan sov vi där.

25 dec. Dagen efter vaknade jag innan alla andra och när resten av familjen väl kom ner gick mamma ut i köket och förberedde risgrynsgröt (eftersom det var min frukostönskan denna födelsedag). I väntan på frullen såg det ut som på bilden ovan.


Efter frukosten hamnade halva familjen i matkoma. Såg ganska roligt ut, och låtsaspappa drog tunga timmerstockar. En kort stund därefter åkte jag, bror och sebbe hem. Jag förberedde maten inför kvällen och åkte sedan till moster för att se till katterna. Passade även på att sola och fy fan vad gött det var. Åkte hem igen och då var det bara till att börja med maten. Gjorde varm smörgåstårta till mina två familjer och rebecca som också kom och firade mig. Fick en fin tavla på en mops som hon hade målat själv! Därefter spelade vi med andra ord på tre personer och drack vin. När klockan blev tolv tog jag och rebecca med vinet in till mig och satt och pratade till två. Lugn, men fin födelsedag.

Sov till tolv idag och låg kvar i sängen till två. Är helt slut efter dessa dagarna då en ständigt har haft folk runt omkring sig, druckit alkohol och lagt sig sent. Har ätit inne hos pappa, tittat på hockey och varit hos moster en vända till. Skulle bara lämna nycklarna men hon bjöd på kaffe och lussekatt, samt att jag fick sola om jag ville, och det ville jag så klart. Nu har jag och sebbe ätit och tittar på harry potter.

Hoppas ni har haft en fin julhelg!

1 kommentar: