måndag 9 december 2013

snöiver

I lördags kom första snön till Halmstad, och det gjorde mig galet lycklig för en stund. Det virvlade utanför balkongen och allting täcktes av ett vitt täcke. Hustaken, marken, träden och vägarna. Så. Jävla. Fint. Lika passande var det att vi precis skulle åka iväg för att julbaka hemma hos mamma. Julstämningen kom som en käftsmäll i ansiktet. Väl hemma hos mamma bakade vi kolagrottor (mina favoriter) till min födelsedag, vi gjorde knäck med turkisk peppar i och mamma gjorde en saffranskrans. När kvällen kom korkade vi upp lite vin och jag gjorde mig iordning innan det var dags att åka till Gabriel för förfest med några goa personer. Drog senare ut till stan och höll på att dratta på ändan minst sju gånger, dansade sedan tills fötterna värkte, både på schlager-golvet och house-golvet. Hade väldigt kul och idag har jag varit trött som ett svin, men tog mig ändå ut en runda på 4 km (bättre än inget) för att det var svintråkigt att bara sitta inne hela dagen. Imorgon börjar sista veckan med workshops i skolan, och sedan är det nästan jullov. Hur gött?

Foto&Redigering: LovisaBengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar