måndag 16 december 2013

i stora drag

I torsdags gick vi i skolan en stund och direkt därefter gick jag hem till Lovisa för pannkakslunch. När hon var nere och fixade med tvätt fick jag och Kurt lite kvalitetstid. Har hört att han är argsint men det märkte jag inget av. Vi klickade.

När vi hade pannkakslunchat och pratat tog jag en promenad in till stan för att handla julklappar. Återvände sedan till Lovisa en stund innan S kom och hämtade mig. Vi åkte till Falkenberg och panikmålade i mitt vardagsrum. Bra blev det i vilket fall!


Fredagen bestod av en liten stund i skolan med basgruppen, därefter tog jag, Malin och Gabriel oss ut på en runda runt Nissan. Alla tre var antagligen ganska hungriga eftersom vi pratade om mat nästan konstant i en timma. Gick därefter hem och hann precis ta en dusch och låta S vila en stund efter jobbet innan vi begav oss till hans föräldrar för att äta middag där på kvällen. Det bjöds på en sjukt god potatisgratäng och kyckling, och vid nio drog vi oss hemåt. S hade glömt av att han hade lovat en vän att skjutsa honom någonstans på kvällen, så S släppte av mig hemma då jag hann slå in en bunt med julklappar och presenter. När han kom hem satte vi på en film som jag inte alls vet vad den handlade om eftersom jag mest koncentrerade mig på datorn, men S sa att den var bra. 


(Skäms över den kassa bilden). Lördagen bestod av en tripp till Falkenberg. S och pappa åkte till tippen med ännu ett lass från mitt hus, medan jag och min bror åkte iväg för att julklappsshoppa! Därefter städade jag i mitt hus och så gick vi på spindeljakt. På kvällen drog vi till mamma för att fira min lillasyster som fyller år nu på torsdag. Min låtsaspappa som fyllde år den tionde december fick också presenter och vi åt en galet god middag och drack vin. Pratade med min morbrors fru (?) en timma om varför jag valt den utbildningen jag går, och berättade om hur jag grät hejdlöst till en låt i bilen tidigare på dagen. Allting var fantastiskt bra denna kvällen och natten. 


Söndagen har varit eminent. Har faktiskt ingenting att klaga på förutom en smula vanlig söndagsångest. Promenerade en runda med Malin på eftermiddagen och var inte hemma förrän tre. Har därefter lagat mat, tittat på slutet av Musikhjälpen -13 och lipat som en femårig pojke, åkt till maxi på grund av ett starkt behov av celsius-cola och fick med oss varsin munk också. Satte på en film som heter Stuck in love, som gjorde att det hopade sig i halsen samtidigt som den fick mig att skratta. En film med stor igenkänningsfaktor och fina karaktärer. Det är ett krav att se den, så ni vet.

Tack för mig och denna helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar