måndag 23 december 2013

lilljulafton

Dagen började tidigt då vi hade bestämt med mammas familj att vi skulle åka till ge-kås och handla det sista inför julafton. Det var en hel del människor som hade tänkt samma sak. Aldrig varit med om så mycket folk där innan. Var helt slut när vi kom ut och mamma, låtsaspappa och lillasyster som blev klara en timma senare än oss bestämde att vi skulle äta thaimat för att hämta energi igen. Var inte hemma förrän vid halv tre och då var det dags att åka till moster för att fika och bli informerad om hur en sköter om ett par katter då jag (den som är minst kattmänniska i släkten) ska vara kattvakt medan dem är i stockholm och firar jul i två dagar. Känns ändå helt okej när en får sola gratis i deras solarium och mysa med tjockis-hugo som för övrigt har kräksjukan just nu.

När jag kom hem igen satte jag, bror och sebbe igång med att göra köttbullarna till kvällens julmiddag. Har firat jul inne hos pappa ikväll då vi är hemma hos mamma imorgon. Har hittills haft en gosig kväll med bror, pappa, sebbe och brors kompis peter. Den presenten jag trodde skulle floppa mest som jag hade köpt till sebbe blev kvällens hit. Han och peter har suttit och skrattat så tårarna sprutat och jag fick chansen att testa min nya kamerablixt. Dessa människorna äger.

Foto&Redigering: LovisaBengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar