fredag 6 december 2013

jullängtan

Godmorgon. Vår lektion vi skulle haft idag blev inställd och nu har jag varit vaken sedan tjugo över sju och fick svårt att somna om. Därför ligger jag i sängen och lyssnar på julmusik, första gången i år, vilket får mig att längta extra mycket nu. Denna julen ska vi vara med mamma med familj, så vi firar jul hos pappa den 23:e december. På julafton åker vi till Sebbes familj och äter där vid ett-tiden, och sedan vidare till mamma på kvällen. Dagen efter åker vi till pappa igen för att fira min födelsedag. Kommer bli övermysigt!

Eftersom lektionen blev inställd kunde jag hänga med Sebbes familj på julbrunch på Scandic. Har varit där två år i rad nu och det är den bästa uppladdningen för jul. Kan inte riktigt förstå att det redan är 6:e december. Detta året har gått otroligt snabbt och varit galet händelserikt. Har träffat så mycket nya människor. Redan i våras när jag gick på ett jobbcoach-program träffade jag en bunt fantastiska människor. Min handledare som hade ett genuint intresse i att jag skulle ha det bra och lyckas i livet (saknar honom) och Rebecca, som har kommit att bli en av mina närmsta vänner. Det är dels på grund av henne jag har haft ett av de bästa åren på många år. Fyfan vad vi har dansat i min trädgård och skrattat, och spelat kort och druckit kaffe. Rebecca alltså, tack!

Sedan jobbade jag på cdongroup i en månad och träffade massor av fina människor där med, fick även jobba tillsammans med min bror, vilket kan vara det roligaste jobbet jag har haft bara därför. Har startat på en utbildning och haft ångest, varit med om en nollning och åter igen träffas så galet bra människor. Om vi bara tar dem i min basgrupp, vilka himla fina människor som har förenats från olika delar av Sverige. Bra grej.

Nu ser jag fram emot ett nytt år som 21-åring. PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar