söndag 22 december 2013

dan' före dan'.

Dan' före dan' före doppardan', året gick snabbt på vägen hit. Min födelsedag är endast om tre dagar och det känns som det var i förra veckan jag fyllde tjugo, typ. Trehundrasextiofem dagar är egentligen inte särskilt mycket, men man hinner uppleva mycket på ett år om man bara ser tillbaka. När jag fyllde tjugo tyckte jag att jag hade vuxit upp, men nu när det närmar sig min tjugoettårsdag känner jag mig mindre än någonsin i denna stora världen. Har fortfarande inte upplevt hälften av vad jag vill, men genom att börja studera till någonting jag verkligen bryr mig om har gjort att jag känner att jag i alla fall är på rätt väg. Jag har precis börjat, liksom.

Denna julen och födelsedagen och nyår kommer endast spenderas med familjen. Har festat mig igenom min födelsedag sedan jag var sjutton och nu känner jag att jag behöver andas över julhelgen och nyår. Det har varit grymt många nya intryck det senaste halvåret, samt att jag inte festat såhär mycket sedan jag var sexton - sjutton år. Behöver verkligen pausa och det ska bli riktigtriktigt skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar