fredag 30 november 2012

instagram och en fredagslista

 1. Gårdagens soffhäng. Finns inte så mycket annat att göra när man är sjuk. 2. Sliten tjej.


3, 4, 5 & 6. Tog med Sessan till mitt favorit-promenad-stråk och promenerade helt enkelt. Största kraftansträngningen jag gjort på fem dagar. Himlen var magisk och kylan gjorde mig rosig, så det var helt klart värt det.


Jag heter Maria Lovisa Bengtsson
Jag är för tillfället sjuk och ynklig, men det ska det snart bli ändring på!
Jag är bra på att använda mig själv som bollplank när jag känner mig vilsen.
Jag tycker inte om hela dagar av tystnad och ensamhet.
Jag är dålig på att ljuga och gräva ner känslor.
Jag läser just nu Lars Keplers böcker. Är inne på slutet av tredje boken Eldvittnet. Så jävla spännande!
Jag gillar när jag får den efterlängtade kramen av S på fredagen när vi inte setts på flera dagar. 
Jag sjunger högt och falskt när jag kör bil ensam. 
Jag älskar att strunta i tidens lagar och ibland dricka kaffe tillsammans med fint sällskap klockan tre på natten.
Jag är inte speciellt bra på att sova.
Jag föredrar alltid att sova i min egna säng framför någon annans. 
Jag tycker om att träffa nya människor, åka till en annan stad långt bort bara för att ta en lång fika, åka berg-och-dalbanor om och om igen, och finaste mopsen Zonja.
Jag är beroende av sockar. Fryser alltid om fötterna!
Jag har på mig svarta leggings, en oversize turkos ulltröja, och sockar såklart. 
Jag dricker för tillfället mycket te, med sojamjölk.
Jag lyssnar på Florence + the machine, väldigt mycket. 
Jag blir arg på människor som inte lyssnar. 
Jag är rädd för att dö en ensam, lång och plågsam död, och att någon av mina nära ska ryckas ifrån mig plötsligt. 
Jag önskar att jag hade helt klart för mig vad jag ville göra med mitt liv. 
Jag är pinsamt dålig på pingis. Haha
Jag är uppväxt i ett radhus på Postvägen i Falkenberg, och senare i en lägenhet på Rörbecksgatan, samt i ett hus i Ljungby och ett hus i Slöinge. 

Lista lånad av Regina.

1 kommentar: