måndag 3 december 2012

älskade frånvaro

Jag vet. Jag har inte visat mig på hela helgen. Och det har som vanligt varit skönt att vara frånvarande.

I fredags när Sebastian kom hit parkerade vi oss i soffan efter att vi fått i oss mat. Kollade på Castle (serien som jag följt slaviskt under min sjuk-period) och lade oss faktiskt ganska tidigt. I lördags var det upp med hunden och ut på promenad, och innan S hann vakna gjorde jag scones till frukost. Hade senare mamma, Lasse och lillasyster på besök som stannade för kaffe innan de skulle iväg och handla julklappar. Lillasyster fick därför stanna med mig och S. Det blev en hel del skitgubbe-spelande och sådant som hör till när man har den lilla på besök.

När föräldrarna hämtat upp lillan satte jag och S igång med att göra våfflor som vi sedan åt till några avsnitt av Castle. Och söndagen till ära körde vi till Ge-kås för att köpa julklappar och annat nödvändigt. Armbågade oss fram bland alla julhandlare och fick panik när folk stannade mitt i gången, men kom i alla fall ut på andra sidan levande. Nu är det dags att sova och gå upp tidigt imorgon för ärenden och annat som behöver fixas. Puss&godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar