tisdag 4 december 2012

december

21 dagar kvar tills födelsedag, 20 dagar till julafton, och idag kom första snön. Livet hade kunnat vara sämre.

Firade snön med att slå in ett par julklappar jag fick på posten idag, och imorgon ska jag hämta tre paket till som ligger och väntar på ICA! Är ett december-barn av högsta grad. Inte bara för att jag fyller år i denna fantastiska månad, utan för att jag ler okontrollerat när den första snön faller, för att jag blir superbitter på människor som är bittra på grund av snön, för att nätterna blir ljusa när snötäcket blir tjockare och tjockare (det hjälper för en mörkrädd som jag), för att jag gärna går upp några timmar tidigare för att tända ljus, dricka kaffe och kolla på julkalendern och för att jag älskar grönkål, mammas julköttbullar och allt annat som hör julbordet till.

Nu väntar sängen efter ett antal för många avsnitt av Castle. Ska bli himla skönt att luta huvudet mot kudden nu. Imorgon väntar antagligen en väldig massa snöskottning för att överhuvudtaget komma ut med bilen för ärendena som ska göras. Godnatt! 

1 kommentar:

  1. Ohh mysigt med paket på posten, samt mysigt att slå in julklappar också

    SvaraRadera