torsdag 20 december 2012

arbetslös och petig

God middag, vänner! Jag har ätit en sen frulle och scrollat igenom bloglovin' och blivit inspirerad av alla fina bloggar. Väntar just nu på min pojkvän som ska komma hit och sällskapa mig i stan, så jag försöker fördriva tiden så gott det går. Han skulle egentligen varit ledig idag, men var tvungen att göra klart några kök på jobbet innan han kunde slappna av, så planerna fick skjutas fram lite. Men, ingen skada skedd då jag hinner leta jobb och utbildning.

Det finns säkert människor i min omgivning som tror att jag njuter av att vara arbetslös, men så är inte fallet. Dock är det så att jag haft så himla dålig erfarenhet från arbetsplatser där avtal och regler inte följs, och personalen då blivit lidande. Sådant tolererar jag inte, och därför har jag blivit mer noga med jobbsökandet. Det verkar nämligen vara så att bara för att man är ung tror arbetsgivare att dem kan behandla en enligt deras egna utsatta normer, men så får det inte gå till. Sätter ner foten, och eftersom jag inte är beroende av en stor inkomst kan jag vara petigare. Så är det med den saken.

Längtar så himla mycket till April då man kan börja söka utbildningar för hösten. Är grymt sugen på att börja plugga igen, att ha någonstans att gå till, lyssna på intressanta föreläsningar och få kunskap om sådant man är intresserad av. Hoppashoppas på att komma in på Socionomprogrammet i höst.

Det var allt för mig! Vi hörs senare.

1 kommentar:

  1. Härligt att du är motiverad, låter som du vill satsa

    bra där
    kram

    SvaraRadera