torsdag 20 december 2012

resten av alla dagar

Man borde lyssna på Chords mer än vad man gör. I över två timmar har jag endast haft spotify igång och tända ljus som ljuskälla. Lyssnat på fin musik som stämmer överrens med allting jag tänker på. Har fyllt på min "Dance my pain away"-lista och gjort en ny som heter "Tungt, bra, fint och djupt", och har nu förstått hur viktiga dessa nätterna är. För, när jag koncentrerar mig på musik, när jag verkligen lyssnar på texterna och låter kroppen hänga med, då slappnar jag av och stänger av världen utanför. Efteråt är som att vakna upp till en helt ny värld, där stress och oro bara är löjligt och skrattretande.

Ska försöka ta med mig denna känslan till sängen och vakna upp med den imorgon och resten av alla dagar som går. Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar