tisdag 6 november 2012

november

November har verkligen startat bra. Men, ett stort minus är att vi inte fått någon snö här än, vilket gör att det är väldigt mörkt och trist. I alla fall. Har inte suttit framför datorn på några dagar och det är ett bra tecken, för det menas med att jag haft annat, roligare att sysselsätta mig med.

Torsdagen den 1:e november: Evelina kom hit. Vi lyckades göra den sämsta kladdkakan någonsin, men åt ändå. Pratade och myste med tända ljus.

Fredagen den 2:e november: Gick upp relativt tidigt, gjorde mig iordning och tog sedan bussen till Sebastian. Gosade massor med Zonja innan S och Chris kom hem. Chris gjorde tacos och S tände brasan. Åt, och spenderade resten av kvällen i soffan med två märkliga filmer. Först Terri, som var kategoriserad som drama/komedi, och sedan såg vi en thriller som hette Straw Dogs. Ytterst märkliga är väl vad jag har att säga om dem, men ändå sevärda på något konstigt vis.

Lördagen den 3:e november: Vaknade upp med huvudvärk hos S. Gjorde frukost med ägg, frallor och kaffe och lämnades sedan ensam med Zonja. S skulle iväg och spela med trumkåren och Chris skulle iväg och leka med vapen på airsoftbanan. Frös otroligt mycket så jag och Zonja bäddade ner oss i soffan. Såg en film som hette Ljuva morgondag. Väldigtväldigt bra film från -97, som jag tycker alla borde se. Fortsatte med en film som heter The Squid and the wale. Tröttnade snabbt och mitt i filmen kom S hem, då vi åkte hem till mig. Kvällen fylldes sedan med Halloween-pyssel med Slöinge-familjen, som ni kan se på bilderna nedan, och kortspel långt in på natten.




Söndagen den 4:e november: Vaknade upp jämte min finaste man, åt frulle och tog sedan en söndagspromenad. Köpte med oss varsin latte från pressbyrån och gick ner till ätran och satte oss på en bänk. Pratade om framtidsdrömmar och annat bra. På hemvägen gick vi förbi coop för att inhandla dagens mat, då vi också fick för oss att köpa ett pussel på 1000 bitar. Började pussla vid 15.15 och pusslade enda tills S skulle gå och lägga sig vid 23.00! Perfekt söndagstidsfördriv.



Foto&Redigering: LovisaBengtsson

1 kommentar:

  1. Fina och glada bilder och det låter som om nov startat hur bra som helst ju, men håller med, det måste ju komma snö nu, denna lervälling kan vi vara utan

    Sv: Ja folk verkar ju fatta trögt, för att det är liksom inte ok att bara gå fram hur som haver, är man lite hundvan så vet man hur mycket jobb det ligger bakom att få en hund att sitta still och kvar så som Bellman gjorde och var superduktig.
    kraaam

    SvaraRadera