söndag 30 augusti 2015

nu är den väl ändå här?



Imorgon är dagen kommen då jag återgår till min vardag som student. Har haft ett långt och välbehövligt sommarlov, som gett mig tid att landa på planeten jorden igen med båda fötterna. Jag har tränat massvis med min bror, umgåtts med familj och vänner, festat, spenderat lata dagar i trädgården, på stranden och i soffan. Jag har fått tid att läsa annat än kurslitteratur, lyssnat på intressanta och känslostormande poddar och så har jag och Sebbe slutligen blivit med hund.

Hösten gör sig även påmind med krispig luft, regn och mörkare kvällar. Det finns en viss charm med att gå från en årstid till en annan.

Sådant jag ser fram emot: 
- Att spendera dagar i skogen tillsammans med Sebbe och Nicco iklädd varma, mysiga träningskläder.
- Att promenera ensam med musik/podd som mitt enda sällskap.
- Att skype:a med Alex som kommer befinna sig i Singapore, och få höra hur hans liv formar sig där.
- Att titta på hockey med pappa (den absolut bästa höstsysslan jag vet).
- Att få klä mig i bylsiga, stickade tröjor i dova färger.
- Att titta på film uppkrupen i soffan under mitt fluffiga täcke tillsammans med Sebbe.
- Att gå på valpkurs.
- Att gå långa promenader med Anna.

& annat jag vill göra:
- Grilla korv i skogen invirad i en filt.
- Förnya höst-garderoben.
- Fortsätta träna styrketräning.
- Fylla på min receptbok med fantastiska soppor och frukostalternativ.
- Dricka pukka-thé och förlora mig själv i en ny serie.
- Mindre slö-tittande på tv - mer skriva, läsa och fotografera.

PUSS

1 kommentar: