fredag 21 augusti 2015

såhär är det.

Jag måste erkänna att jag är helt utmattad efter sex dagar med valp. Första natten gick som nämnt tidigare helt okej. Inget kiss eller bajs inne, inte särskilt orolig. Dock har nätterna efter det varit värre. Han blev dålig i magen andra dagen, så nätterna har inneburit mycket rännande ut och in, samt mycketmycket gnäll. Jag vet att det är någonting som en får räkna med när en valp byter miljö och inte riktigt känner sina nya ägare, men att inte få sova har gjort att min ångestnivå skjutit i taket. Vaknar upp gråtandes om nätterna och känner mig hjälplös. Oron kring hur han mår har tärt på mig, så in i helvete.

Inatt var han dock bra i magen igen, vilket är en otrolig lättnad. Så nu hoppas vi att det fortsätter så. Försöker påminna mig själv om att andas, att njuta av den nya familjemedlemmen och inte låta oron ta över. Han är ju trots allt en go liten knodd som en bara vill käka opp!

Var bara tvungen att skriva av mig och få ur mig lite negativa tankar.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar