tisdag 11 augusti 2015

röjarn'

Vaknade upp till måndag när klockan slog middag. Åt brunch en lång stund medan jag tittade på Mannen som talar med hundar, sedan startade min röjarmåndag. Har haft en tvätt i hela dagen, hängt upp, tumlat och vikt in i garderoberna. Fick tillslut undan alla tre tvättkorgarna. Pausade i en timma med läsning innan jag och bror drog iväg till gymmet vid kvart i nio. Blev därefter bjudna på kaffe hemma hos brors flickvän. Åkte hem efter någon timma - tog ut den sista tvätten ur torktumlaren och var antagligen endorfin+kafferusig efter gymmet, för i två timmar sprang jag runt och hittade de mest underliga projekten att ta itu med (klockan elva på kvällen). Dock sådant som legat någonstans i bakhuvudet i flera månader. Jag organiserade till exempel om mitt städskåp i köket och upprättade ett system för sortering av papper och kartong, tömde diskmaskinen och skrubbade diskbänken. Jag öppnade locket på en av mina puffar i vardagsrummet och rensade/organiserade om och flyttade om i min bokhylla i vardagsrummet. Bland annat. Nu är de två timmarna som en dimma i mitt minne, men fint blev det. Varvade därefter ner med en dusch följt av thé och knäckebröd framför Scrubs innan jag gick och lade mig. Och här ligger jag nu. Insåg hur mycket jag behövde bli av med alla måste-göra-detta-tankar, för att kunna gå upp imorgon och känna mig lugn i kroppen. Vet inte om jag nämnt tidigare att jag lever på natten. Kanske.

Innan fredag behöver jag ha städat mitt hus grundligt, tvättat all tvätt och rensat undan onödiga ting som tar upp plats, för på lördag packar jag en väska för att spendera fem dagar hemma hos Sebbe, tillsammans med vår valp som vi hämtar på söndag. Och efter dem fem dagarna hemma hos Sebbe åker vi hem till mig för att vara här de sista två veckorna av mitt sommarlov. Vill därmed komma hem till ett rent och rensat hem, som inte kommer kräva allt för mycket av mig.

Räknar ner dagarna nu. Kan inte riktigt förstå.


Bild från förra torsdagen då vi var och hälsade på för andra gången. 

NATTI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar