lördag 22 augusti 2015

bajsvakt & blöt hund

Inatt valde jag och Sebbe att sova omlott, för att få en ångest/stressfri natt. Det här med kompostgaller fungerade inte särskilt bra för vår valp - alla är ju olika, och därför fick vi lov att komma på en bättre lösning. Valp tar nämligen tag i kompostgallret och vandrar iväg med det. Så inatt fick Sebbe gå och lägga sig vid tolv i sängen medan jag stannade uppe med valp för att ta ut honom när han vaknade och behövde utsöndra diverse kroppsvätskor. Vid fyra på morgonen gick jag och lade mig i sängen och Sebbe lade sig i soffan för att sova i vardagsrummet tillsammans med valp, samt ta hand om morgonutfodring och bajs-kiss vid sju. Jag fick sova till halv tolv och därefter har alla varit nöjda och glada hela dagen.



Efter att vi fått mat inne hos pappa åkte jag och Sebbe iväg till stranden med Nicco för ett premiärdopp (för hans del såklart).


En blöt hund invirad i handduk. Något av det gulligaste, kanske.

1 kommentar: