torsdag 16 april 2015

tystnad

Det var detta som behövdes. Efter en förmiddag i skolan följt av plugg och mer plugg kände jag att det ilade i kroppen av rastlöshet. Hade jag haft konditionen hade jag snörat på mig löparskorna och sprungit flera mil, men istället blev det en bestämd promenad. När jag kom ner till småbåtshamnen tog jag av mig hörlurarna och stängde av musiken och lyssnade på vindkraftverken och andades så högt och mycket jag kunde. Var helt ensam, vilket var obeskrivligt efterlängtat. Synd bara att jag blev akut toanödig efter en halvtimma vid vattnet, annars hade jag kunnat sitta där tills solen gått ned. Fick snabbt pinna hemåt istället, men det blev i vilket fall en skön promenad på nästan två timmar. Och när jag väl kommit hem behövde jag inte gå på toa längre. Typiskt min kropp att bete sig så.

Känner mig dock redo att ta tag i andra halvan av plugghögen nu innan jag laddar morgondagen med headspace (meditation som får mig att somna) och några timmars sömn. För imorgon är det helg och Sebastian kommer hit. Han är fan det bästa jag vet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar