måndag 6 april 2015

kärleken


Även om jag varit sjuk denna långledighet har jag fått ha min man nära och fått umgås, mer än vi gjort på vad som känts som en evighet. Vi har bland annat umgåtts med våra spridda familjer. I fredags var vi en vända hos mamma och drack kaffe innan vi åt påskmiddag hos min pappa, i lördags åt vi en dö-god middag som sebbes pappa knåpat ihop och igår bjöd pappa åter på middag i form av hans mästerliga korvstroganoff. Vi har även hunnit göra ärenden på netonnet och som inlägget nedan beskriver; tagit med kvällskaffet till ljungsjön. Idag lät jag sebbe sova ut medan jag kokade kaffe. Fick sedan en stund tillsammans innan han skulle iväg på middag. Denna gången valde jag att stanna hemma för att få stressa ner ännu mer och försöka bli kvitt min sjuka. Har istället ätit inne hos pappa och tittat på en grymt spännande match, som vårt älskade frölunda vann!

Nu tänkte jag göra en toast och fortsätta slappa ihjäl mig i soffan. Även om vi inte ska till skolan imorgon blir det antagligen plugg och därmed försöker jag krama ur de sista stressfria timmarna jag kan komma åt ikväll.

Hoppas att ni haft en bra påsk (ledighet). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar