måndag 6 april 2015

ljungsjön

Igårkväll laddade vi termosen med kaffe och tog med oss kamerorna för att seiza en solig men kall aprilkväll vid ljungsjön. Efter många krokiga och skumpiga vägar var vi framme och surret från världen lade sig. Efterlängtad tystnad.


Vi började med att gå en runda i skogen runt sjön, men vände efter en bit för att mörkret inte skulle hinna lägga sig innan vi hunnit dricka kaffet.

Bryggan som innebär så mycket minnen från tiden då vi bodde i Ljungby tillsammans med sju andra galna människor. Från denna brygga gjorde jag mitt första försök att dyka. Alla skrattade och jag började gråta. Kanske en rimlig förklaring till att jag aldrig lärt mig att just dyka. Haha.

Kaffe i kvällssolen med min kärlek.



foto&redigering - lovisa bengtsson

1 kommentar:

  1. Ohh så mysigt och gott, samt så roligt att fota tillsammans

    SvaraRadera