lördag 18 april 2015

PAUS

Nästa vecka väntar ett hektiskt schema, vilket gjorde att jag kände ett stort behov av att komma ut och känna mig fri denna helgen. Att få gå vilka vägar jag ville, hur länge jag ville och bara pausa livet en stund. Så, vid elva i förmiddags bytte jag om till träningskläder och styrde stegen mot Lövstaviken för att sätta mig på dess yttersta udde och pausa. När rastlösheten började krypa igen gick jag vidare mot Glommen innan jag vände mot mitt hem igen. Fick därmed en promenad på två timmar, som var välbehövlig. Dock innebar detta även feta blåsor på fötterna, vilket åter igen påminde mig om att jag behöver byta sulor i mina skor.

Hur som. Blev bjuden på pappas hemmagjorda potatisgratäng med biff efter promenad och dusch, sedan var jag helt slut. Och eftersom det var lördag kunde jag utan problem gå in till mig och sova en timma. Det var för övrigt den skönaste sömnen jag fått på länge. Vaknade upp och kände mig helt återställd från alla åkommor en kan inbilla sig att en har ibland. Såhimlaskönt. Efter det kom Sebastian hem efter sina aktiviteter och resten av kvällen har vi endast slappat, tills för en stund sedan då jag blev rastlös igen och vi gick en runda. När vi kommit några kilometer hemifrån väljer en av mina blåsor att spricka. Inte så skönt. Haltade hela vägen hem och konstaterade att jag inte är en sådan människa som hade kunnat gå med en bruten tå i en vecka utan att märka det.

Mobilbilder från promenaden:






foto&redigering - lovisa bengtsson

2 kommentarer:

  1. Så gött att äta pappas goda mat och skönt med en skön sömn, man behöver det mellan varven, för man behöver känna sig utssövd för att fungera

    Så fina mobilbilder =D

    SvaraRadera
  2. Haha, inte jag heller. Herregud. Jag klagar likt en man med förkylning på minsta åkomma. Och även, eh, vid minste förkylningssymptom :)

    SvaraRadera