tisdag 9 oktober 2012

självkänsla

Det var längesedan jag läste en bok som jag inte ville lägga ifrån mig. Som var intressant, lärorik och som det var flyt i. Tror sist jag kände så angående en bok var när jag läste psykologi i skolan. Människans hjärna fascinerar mig mest av allt i denna värld, och det är precis det Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla handlar om. Det är en bok alla borde läsa. Hon kommer med bra metoder, presenterar tankesätt och sätter perspektiv på vardagliga situationer som man har mer nytta av en man tror. Den är även skrämmande, för jag har kommit till insikt att min självkänsla ligger på minus. Och att inte ha någon självkänsla är som att slå på sig själv mentalt varje sekund av varje dag. Det gör ont, och varken jag eller mina nära mår bra av det. Så, mitt tips till mänskligheten idag: LÄS BOKEN. Inte kanske, inte möjligtvis, inte "det kanske jag borde göra", bara gör det. Ni kommer inte ångra er. Det är en god gärning till världen. Helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar