måndag 22 oktober 2012

helgsummering

Hej! I helgen tog jag bloggledigt, vilket har varit himla skönt. Har haft fullt upp i helgen, vilket också varit skönt, eftersom jag oftast får använda hela mitt fantasiregister för att ens kunna planera en dag av helgens dagar. I fredags var som jag tidigare nämnt en middag inplanerad inne hos pappa och bror. Det bjöds på varm smörgåstårta, vilket är en av mina favoriträtter, allra helst när den är gjord av min bror. Jag och Sebastian var inne och åt, drack kaffe och gick sedan in till mig för inplanerat The Mentalist-häng. Sebastian har kommit till att gilla det ungefär lika mycket som jag, så jag hade lovat honom att vi skulle kolla lite, även om jag redan sett allt.
   Lördagen innebar en förmiddagspromenad med Zonja och Sebastian, för att sedan åka till Halmstad för middag hos mina fina svärföräldrar. Där bjöds det på lasagne, sallad och rödvin. Sebastian åkte iväg vid åtta-tiden för att spela med trumkåren på regementet, och jag stannade med svärföräldrarna, min svägerska (som var på hemmabesök, då hon egentligen spenderar sin tid i Irland som au pair) och hennes vänner. Vi åkte för att köpa onyttigheter och tittade sedan film. Väldigt mysigt!
   Igår var jag och Zonja själva, då S var iväg på ett spel i Göteborg hela dagen. Av någon konstig anledning var jag uppe redan vid sju, så när pappa gick upp vid nio gick vi in och drack kaffe med honom. Blev senare ett spontanbesök hos mamma, med äppelpaj och kaffe. Och där var min helg. Späckat med fantastiskt folk och gosiga stunder.
   Nu är hela måndagen förbi också. Gick upp sent som tusan, väckte min bror och slappade lite i soffan innan vi gick en timmas eftermiddagspromenad i hyffsat lugnt tempo. Min rygg och mina lår har helt gett upp hoppet, så jag får ta det lite lugnt med mina snabba promenader och joggingturer tills jag känner mig bättre igen.


Instagram: lovisabengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar