måndag 22 oktober 2012

kvällstankar, eller är det natt nu?

Ikväll läste jag klart Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla, och jag känner mig uppgraderad. Vet inte hur jag ska beskriva det bättre. Men, innan jag läste boken trodde jag att jag kände mig själv, att jag visste precis hur jag fungerade i olika situationer och byggde oftast upp en fasad runt omkring mig för att undvika jobbiga situationer istället för att ta mig igenom dem. Jag har verkligen lärt mig mer än jag förväntade mig när jag började läsa boken, och jag ville inte riktigt att den skulle ta slut. Kände mig ganska tom efteråt, så jag gick för att se om det fanns någon annan bok jag kunde fördjupa mig i. Bokhyllan jag har här hemma är fylld av böcker jag någon gång tänkt läsa, böcker jag har börjat på och böcker jag tyckte lät intressanta när jag köpte dem, men aldrig förmår mig att plocka upp. Då jag står där och sneglar över boktitlarna upptäcker jag något intressant; en till bok av Mia Törnblom, som säkerligen har stått där väldigt länge utan att jag reflekterat över den. Men, nu ligger den jämte mig här på bordet. Jag får inte nog av hennes klokhet och visdom som hon delar med sig av. Just nu känner jag liksom inte för att läsa någonting av någon annan. Ingenting kan toppa Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar