tisdag 2 oktober 2012

må-bättre-dag hos mamma

Dessa nätter då sömnproblemen kickar in och oron sätter igång magen är då inte särskilt fantastiska. Stirrade i taket i fyra timmar innan jag förstod vad klockan var. Läste en halv bok, stirrade lite till. Tände och släckte lampan hit och dit, läste lite till. Till slut gav jag upp, för då var klockan sex. Vid sju skulle jag gått upp och förberett inför jobbet. Det blev istället då jag försökte sova tredje och sista gången. Inget jobb för mig inte. Sov till halv ett ungefär. Helt mör i huvudet när jag vaknade av att mitt rum numera var fyllt med dagsljus. Ringde mamma och bestämde mig för att köra hem till henne, för en må-bättre-dag. Mamma har den fantastiska förmågan att alltid lyfta upp mig när jag har haft en av de jobbigare nätterna. Vi drack kaffe. Pratade en stund och bestämde oss sedan för att ge oss ut på en befriande långpromenad. En halvmil senare var både jag och mamma genomsvettiga och på bättre humör. Nu har jag tagit en snabbdusch och satt på ännu en kanna kaffe hemma hos mamma. Sitter och googlar runt på julklappar. Har bestämt mig för att utforma dessa själv detta året. Ska bli spännande att få hem dem på posten sen!

Nu ska jag umgås lite mer innan jag beger mig hemåt igen. När jag kommer hem väntar städning och kanske en runda med kameran om det inte hunnit bli mörkt tills dess. Ha det så bra, sålänge.

1 kommentar:

  1. Ens mamma och pappa har alltid en tendens att kunna pigga upp en, där får man bara vara också

    Kraaam

    SvaraRadera