måndag 29 juni 2015

weekend, del I

Frånvaron denna helgen har berott på att jag och Sebastian varit iväg på weekend som han planerat för att fira att vi varit tillsammans i fem år. På lördag morgon (då vi varit tillsammans i fem år och en månad) tog vi våra väskor, packade in oss i bilen och åkte iväg. Sebastian hade inte avslöjat en enda detalj angående var vi skulle, så jag åkte i ren ovisshet. Första gången någon planerat någonting för mig och även kunnat hålla det hemligt. Var spänd och förväntansfull, vilket är en väldigt ovanlig känsla hos mig. Hah!

2,5 timmar senare var vi framme på första stoppet, nämligen polkagrisfabriken i Gränna.

Fick stå och titta på processen vid polkagristillverkning, och sedan köpte vi med oss ett gäng polkagrisar i olika smaker.

Andra stoppet: Gränna centrum. Vi båda var hungriga så vi bestämde oss för att äta det första vi gjorde. Sedan promenerade vi ner mot hamnen för att se vad som fanns där.

Möttes av den drömmigaste vyn. Sol, vatten, sand, båtar, människor och horisont.

Detta, alltså.

Solen gjorde oss utmattade i kombination av matkoma, så vi satte oss ner här för att pausa.

Mannen i mitt liv.

Sol i kombination med svarta kläder orsakade massiva svettningar, men det gjorde inte särskilt mycket ändå. Fick ju sitta här, och bara må med världens bästa människa.




foto&redigering - lovisa bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar