onsdag 24 juni 2015

mindre fantastiskt väder

Hittills den här veckan har jag och bror hunnit köra två pass på gymmet och idag är det vilodag, men jag tänkte trotsa det ofantligt tråkiga vädret och gå en promenad. Jag brukar inte påverkas särskilt mycket av vädret, men det är för fan grått och kyligt i slutet av juni. Inte okej. Ändå inte så konstigt med tanke på min vanliga "tur". För första gången sedan jag var fjorton år tänkte jag ta mig ett sommarlov som hette duga. Då bestämmer sig vädret för att vara sämst. Förra sommaren, då jag jobbade som en gris, var det så varmt och kvavt att det enda jag kunde göra när jag kom hem var att antingen ta mig ut och bada på kvällen, duscha kallt eller lägga mig i soffan med fläkten på högsta flås. Allt jag ville var att få vara ledig en månad och ta vara på det varma genom att spendera dagar på stranden, vid en sjö eller i skuggan av träd i skogen.

Hur som, läste precis att en meteorolog spår värmebölja till nästa vecka. Hoppas innerligt att hen har rätt.


Bild tagen igår efter träningspasset. Tur en kan njuta av att det är vackert, trots kyla och täta skurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar